Ochrona lakieru

 
Jeśli chcemy zadbać o to żeby nasz samochód jak najdłużej ładnie się prezentował, warto zainwestować w ochronę lakieru. W zależności od tego jak chcemy lakier zabezpieczyć i przede wszystkim ile chcemy na to przeznaczyć pieniędzy mamy do wyboru powłoki ceramiczne i/lub folie ochronne.

Lakier samochodu po korekcie możemy zabezpieczyć wybrana powłoką ceramiczną. Proces ten polega na aplikacji na dokładnie oczyszczony i wypolerowany lakier warstwy bardzo twardej powłoki ceramicznej o grubości zaledwie kilku mikronów. Jednak dzięki właściwościom hydrofobowym i przede wszystkim dużej twardości, powłoka ta zabezpiecza lakier od powstawania na nim mikrorysek. Rysy te w największym stopniu odpowiadają za brzydki wygląd lakieru, brak połysku i utrzymywanie się na nim brudu.

Jesteśmy autoryzowanym aplikatorem powłok ceramicznych, akredytowanym przez czołowego koreańskiego producenta - markę Fireball. Stosowane przez nas powłoki ceramiczne zabezpieczają lakier, w zależności od wybranej opcji nawet do 10 lat.

Oczywiście powłoka ceramiczna jest tylko tak dobra, jak o nią dbamy. Dlatego dbając o najwyższe standardy zalecamy naszym klientom wizytę w naszym studio w celu dokładnego oczyszczenia lakieru raz na kilka tygodni. Tylko mycie detailingowe odpowiednimi kosmetykami jest w stanie w pełni wykorzystać zalety powłok ceramicznych i długo utrzymywać ich właściwości.
 
Powłoki ceramiczne nie są jednak w stanie zabezpieczyć lakieru przed uderzeniami ziarenek piasku lub drobnych kamyków oraz większych zarysowań. Do tego najlepiej nadają się bezbarwne folie ochronne PPF (Paint Protection Film).

Folie ochronne dzięki swojej dużej wytrzymałości i dość dużej grubości nie pozwalają na uszkodzenia lakieru powstające podczas normalnej eksploatacji. Dodatkowo folie PPF wystawione na działanie słońca lub wysokiej temperatury wykazują duże właściwości samoregenerujące. Dzięki temu drobne zarysowania powstające na elementach chronionych folią znikają samoistnie w słoneczny dzień.

Foliami PPF najczęściej chronimy przednią część samochodu, ze względu na największe ryzyko uszkodzeń podczas eksploatacji. Ze względu na dużo większą trudność w aplikacji takiej folii, producenci mają przygotowane gotowe szablony dla większości samochodów znajdujących się na rynku. Oprócz przedniej części samochodu, najczęściej chronionymi elementami są progi, zderzaki w okolicach kół oraz przy krawędzi pokrywy bagażnika. Oczywiście możemy zastosować folię ochronna na całej powierzchni karoserii samochodu, jednak jest to już dość znaczny koszt i raczej przeznaczony do samochodów najwyższej klasy.

Dodatkowym uzupełnieniem ochronnych właściwości folii PPF może być ceramiczna powłoka ochronna zastosowana dodatkowo tak jak na lakierze. Wtedy oprócz wytrzymałej ochrony zapewnianej przez folie, mamy dodatkowo twardą powłokę zapewniającą hydrofobowość i świetny wygląd karoserii samochodu.